Czy opłaca się być firmą ekologiczną?


fotowoltaika dla biznesu

Nigdy tak dużo nie mówiło się o sprawach związanych ze środowiskiem naturalnym, zmianami w klimacie czy szeroko pojętną ekologią jak teraz. Tematem tym interesują się nie tylko rządy państw czy organizacje międzynarodowe takie jak ONZ, ale też zwykli ludzie. Konsumenci dokonują zakupów coraz bardziej świadomie i zwracają uwagę na to, jakie stanowisko w tego typu sprawach zajmują różne firmy. Coraz większa ilość przedsiębiorstw w związku z tym decyduje się na przejście na bardziej ekologiczny model działania, stosując na przykład rozwiązania takie jak fotowoltaika dla biznesu. Tylko czy jest to w ogóle opłacalne?

Co firmie może dać ekologia?

Nieprzyczynianie się do dalszego zanieczyszczania środowiska jest zdecydowanie dużą korzyścią pod względem moralnym, ale niekoniecznie biznesowym. Nie oznacza to jednak, że z zostania ekologicznymi firmy nie mogą czerpać żadnych korzyści. Nie da się zaprzeczyć rosnącej roli ekologii w marketingu. Firma mogąca pochwalić się przyjaznym środowisku sposobem działania może liczyć na cieplejsze przyjęcie przez klientów, którzy chętniej sięgną po oferowane przez nią produkty czy usługi. Ekologiczność może być często tylko miłym dodatkiem, ale w niektórych przypadkach (na przykład jeśli chodzi o produkty spożywcze) nawet głównym powodem, który skłoni kogoś do zakupu danej rzeczy właśnie od naszej firmy.

Czy bycie ekologicznym kosztuje?

Ciężko jednoznacznie odpowiedzieć na to pytanie, ponieważ to zależy od tego, jakie działania podejmiemy w kierunku bycia firmą bardziej ekologiczną. Takie rozwiązania jak ograniczanie zużycia prądu czy produkowanie własnego (tutaj na myśl przychodzi przede wszystkim fotowoltaika dla biznesu, czyli instalacja, dzięki której z energii słonecznej wygenerujemy energię elektryczną) mogą nam przynieść nie straty, a zyski. Zresztą nawet pozornie kosztowne rozwiązania mogą doprowadzić do korzyści finansowych. Na przykład zastąpienie w restauracji słomek plastikowych bambusowymi – co prawda za same słomki zapłacimy więcej, ale ile zyskamy dzięki klientom, na których zrobi to dobre wrażenie i zdecydują się przychodzić do naszego lokalu częściej? Nie zawsze da się dokładnie zmierzyć, ile zarobimy dzięki danemu ekologicznemu rozwiązaniu, ale często może być to suma wyższa, niż by nam się wydawało.

Wiele firm nie chce stosować rozwiązań ekologicznych, ponieważ obawia się, że wiąże się to jedynie ze stratami, a nie przynosi żadnych zysków. Jednak jak się okazuje jest to przekonanie mylne. Działanie w sposób przyjazny środowisku może mieć mniej lub bardziej bezpośredni, ale bez wątpienia znaczny, pozytywny wpływ na nasze finanse, czy to dzięki polepszeniu się wizerunku firmy, czy oszczędzaniu na prądzie.

Have any Question or Comment?

Dodaj komentarz